Journal of New Approaches in Educational Research

Journal Homepage Image

METRICS SCImago Journal Rank (SJR): Q1 - 1.034 | SCOPUS Citescore: Q1 - 9.4 (97th)WOS JCR-JIF: 4.5 - WOS JCR-JCI: 2.63 (Q1 - 17/742)

Journal of New Approaches in Educational Research | Published & Edited by: Springer Nature | e-ISSN: 2254-7339

Frequency: Since 2024 Continuous publication

Indexed in SCOPUS, WOS-ESCI, Proquest Central, EBSCO, ERIC... (View more abstracting/indexing information)

Open Acces Journal

Level of rejection of manuscript: 93,2%

  Since 2024 NAER is Published by Springer Nature. Submissions & Policies can be consulted in the new website
  Read de Editor's Note

Vol 13 (2024) - New era: Published by Springer Nature

RESEARCH Apr 8, 2024 10.1007/s44322-024-00007-8
RESEARCH Mar 18, 2024 10.1007/s44322-023-00006-1
RESEARCH Mar 4, 2024 10.1007/s44322-023-00005-2
RESEARCH Feb 26, 2024 10.1007/s44322-023-00004-3
Pablo Rivera-Vargas, Diego Calderón-Garrido, Judith Jacovkis & Lluís Parcerisa
RESEARCH Feb 13, 2024 10.1007/s44322-023-00003-4
RESEARCH Jan 18, 2024 10.1007/s44322-023-00001-6

Vol 12, No 2 (2023)

Table of Contents

Articles


Moving Learning: A Systematic Review of Mobile Learning Applications for Online Higher Education
Moviendo el aprendizaje: revisión sistemática del uso de los móviles para la enseñanza superior en línea
Gizeh Rangel-de Lazaro, Josep M Duart
Jul 15, 2023 pp: 198-224 10.7821/naer.2023.7.1287
Violence and the Right to Education in the Northern Triangle of Central America
Violencia y derecho a la educación en el Triángulo Norte centroamericano
Luis-Miguel Lázaro Lorente, Míriam Lorente Rodríguez
Jul 15, 2023 pp: 225-241 10.7821/naer.2023.7.1322
Exploring Student Teacher Perceptions on the Benefits of the Teaching Practicum
Exploración de las percepciones de los estudiantes de magisterio sobre los beneficios del Prácticum
Belén Poveda García-Noblejas, María Luisa Barceló-Cerdá, Inmaculada Rodríguez Gómez, Ernesto López-Gómez
Jul 15, 2023 pp: 242-257 10.7821/naer.2023.7.1384
Empowering Critical Thinking: The Role of Digital Tools in Citizen Participation
Pensamiento crítico en la participación ciudadana: el uso del aprendizaje con herramientas digitales
Miguel Gonzalez-Mohino, Maria Angeles Rodriguez-Domenech, Ana Isabel Callejas-Albiñana, Ana Castillo-Canalejo
Jul 15, 2023 pp: 258-275 10.7821/naer.2023.7.1385
Digital Teaching Competence According to the DigCompEdu Framework. Comparative Study in Different Latin American Universities
Competencia Digital Docente según el Marco DigCompEdu. Estudio comparativo en diferentes universidades latinoamericanas
Julio Cabero-Almenara, Juan-Jesús Gutiérrez-Castillo, Julio Barroso-Osuna, Antonio Palacios-Rodríguez
Jul 15, 2023 pp: 276-291 10.7821/naer.2023.7.1452
University Teacher Credibility as a Strategy to Motivate Students
La credibilidad del docente universitario como estrategia de motivación para el estudiante
Alfonso Javier García González, Facundo A Froment, María Rocío Bohórquez Gómez-Millán
Jul 15, 2023 pp: 292-306 10.7821/naer.2023.7.1469
Influence of Age, Gender and Years of Experience on Teachers in Promoting Strategies for Digital Sustainability and Data Protection
Influencia de la edad, el sexo y los años de experiencia en el profesorado a la hora de promover estrategias de sostenibilidad digital y protección de datos
Esteban Vázquez-Cano, José Manuel Sáez-López, Rolando-Óscar Grimaldo-Santamaría, María del Pilar Quicios-García
Jul 15, 2023 pp: 307-322 10.7821/naer.2023.7.1467
Use of ChatGPT at University as a Tool for Complex Thinking: Students' Perceived Usefulness
Uso de ChatGPT en la Universidad como herramienta para el pensamiento complejo: utilidad percibida por los estudiantes
José-María Romero-Rodríguez, María-Soledad Ramírez-Montoya, Mariana Buenestado-Fernández, Fernando Lara-Lara
Jul 15, 2023 pp: 323-339 10.7821/naer.2023.7.1458
The 'Birth of Doubt' and 'The Existence of Other Possibilities': Exploring How the ACAD Toolkit Supports Design for Learning
El "origen de la duda" y "la existencia de otras posibilidades": explorando cómo el conjunto de herramientas ACAD apoya el diseño didáctico
Lucila Carvalho, Linda Castañeda, Pippa Yeoman
Jul 15, 2023 pp: 340-359 10.7821/naer.2023.7.1494
Suicidal Ideation in Undergraduate Students of Social Work: A Quantitative Study
Ideación suicida en estudiantes de Grado en Trabajo Social: un estudio cuantitativo
Pilar Munuera-Gomez, Cristina Lázaro-Pérez, José Ángel Martínez-López, José Gómez-Galán
Jul 15, 2023 pp: 360-377 10.7821/naer.2023.7.1481

Anual Journal Metrics, we have transparence

Speed

21 days to first decision for all manuscripts
58 days to first decision for reviewed manuscripts only
72 days from submision to acceptance
68 days from acceptance to publication
121 days from submission to publish

Usage 2023

19.233 downloads from website
370.224 article views
86,234 Social Mentions (by Elsevier-PlumX)