El cine amateur y la emigración: la mirada no oficial
DOI:
https://doi.org/10.14198/QdCINE.2011.6.11Paraules clau:
Cine español, Cine catalán, Cine amateur, EmigraciónResum
La mirada a la sociedad, en todos sus aspectos y situaciones, puede ser bien distinta depende de quién o con qué fin se dirija el objetivo de la cámara. El precepto vertoviano de “Yo, máquina, os muestro el mundo tal y como sólo yo puedo verlo” depende de que ésa sea dirigida a la realidad, aunque resulte incómoda, o bien sea complaciente con la mirada oficial. Un caso paradigmático del uso de esa mirada intencionada lo encontramos ante un hecho derivado de la emigración: el barraquismo, que pasó a ser de inexistente para la mirada oficial a objeto de denuncia para la no oficial.Descàrregues
Estadístiques
Publicades
																			2011-12-31
																	
				Número
Secció
								Articles
							
						Llicència
Els autors conserven els drets sobre els seus treballs, encara que cedeixen de manera no exclusiva els drets d’explotació (reproducció, edició, distribució, comunicació pública i exhibició) a la revista. Els autors són, per tant, lliures de fer acords contractuals addicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada en la revista (per exemple, allotjar-lo en un repositori institucional o publicar-lo en un llibre), sempre que intervinga un reconeixement de la seua publicació inicial en aquesta revista.
Els treballs es publiquen sota una llicència de Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0 Internacional, llevat que s’hi indique el contrari.
 
							
						
